1. In mei hadden we uitstekend gegeten bij Duco's, dus gisteren terug geweest met vijf personen, maar dat viel niet mee.Hoewel bij de telefonische reservering aangegeven dat wij van buiten kwamen en niet in het hotel overnachtten, is er drie keer naar ons kamernummer gevraagd.
    Nu het eten zelf. Een goed restaurant onderscheidt zich van een gemiddeld restaurant door een constante kwaliteit en daar ging het dus mis. De vier mixed grills zagen er qua opmaak allemaal anders uit (slordig). De biefstuk was oké, maar de kleine stukken kipfilet en varkensmedaillon leken voorgegaard en opgewarmd om van de spareribs maar te zwijgen.
    De enige in het gezelschap met zalmfilet met sereh beurre blanc had ook pech: de huidkant was net aan gaar gegrild wat de onderliggende vetlaag te overheersend maakte terwijl het sereh aroma ontbrak.
    De desserts waren ook teleurstellend. Bij een dessert als gegrilde peer met sereh-kardamon saus verwacht je toch op zijn minst een vers gegrilde warme peer, maar deze halve peer kwam dus gegrild uit de koeling (op zich een topprestat
    ie om in de koeling iets te grillen).
    De Dame blanche 2.0 viel ook tegen. Wat is het kenmerk van een Dame blanche? De warme chocolade saus (maar die zat er dus niet bij). Wellicht duidt de 0 in de naam hier op? De bijgevoegde kletskoppen waren ook niet zelf gemaakt. Tenslotte de Chef's Special: hoe speciaal is het uit koeling halen van een mini weckpotje met tiramisu zonder koffie-amaretto smaak, deze te garneren met lange vinger, toefje slagroom en framboos in druppel vanillesaus? Ik stel voor om de namen van de desserts op de kaart te veranderen in Jantje-van-Leiden 1.0 tot en met 4.0, want dat is de indruk die de witte brigade bij mij heeft achtergelaten.
    Het gebodene stond absoluut niet in verhouding tot wat we moesten betalen (€ 176,-), dus hier komen we niet meer terug.