Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Friesland verdeeld zijn.

1. remmelt mastebroek

Fantastisch lekker en gezellig gegeten bij de Kajuit op Terschelling/Formerum. Fijne en lieve bediening. Prijs/Kwaliteit zit ook snor! Enige minpuntje: voor mij als ernstig slechthorende was de ons toegewezen plek midden in de eetzaal onhandig. Van alle kanten lawaai maakte het voor mij wat lastig. Maar dat deed deed niets af aan al het positieve. Daarnaast is het aangelegen vakantiepark Mast een absolute aanrader.

2. We werden bij binnenkomst vriendelijk welkom geheten en omdat we 1 van de eerste klanten waren konden we zelf een tafeltje voor 2 uitzoeken. De keuze voor het eten viel op een bal gehakt en saté. Deze werden vrij snel geserveerd met heerlijke frietjes in de schil, groente en salade erbij. Het eten was heerlijk en we voelden ons ook zeer welkom door het vriendelijke personeel. Het beviel ons zo goed dat we de volgende dag van onze vakantie nog een keer zijn gegaan. Toen zat het vrij vol, maar ook toen werd alles snel geserveerd en werden we vriendelijk ontvangen. Zeker voor herhaling vatbaar.

3. Marijke Bossenbroek

Alles tiptop voor elkaar!
    Hopelijk nog een keer, maar wij moeten er wel anderhalf uur voor rijden !
    Dank! Ook aan het personeel alle lof !
    Marijke

4. Heerlijk gegeten. De sucade is een echte aanrader. Heerlijk met de rabarber erbij. Leuke bediening.

5. Even 25 jaar terug in de tijd!
    Tot snel lieve mensen!

6. Hielkema

Gisteren geweest, het was er vrij druk. Veel gezucht van de bediening dat we wat wilden eten. Zelf maar plek zoeken. We hebben zelf de tafel leeggeruimd. Alles op een andere tafel gezet. Na kwartier wachten konden we drinken bestellen , weer met veel gezucht. Na een half uur wachten kregen we drinken. Toen kwamen ze om de bestelling op te nemen, maar we hadden nog steeds geen kaart gekregen. Het eten heeft denk ik ook nog wel een half uur geduurd als het niet langer is. We hebben lang moeten wachten en waren helemaal niet welkom. Wij komen er niet weer. En daar hebben we 80 euro voor betaald met zijn 3en.

7. Steendam

Het eten was prima! Verschillende biertjes geproefd door mijn zoon, ook prima! De kabeljauw was lekker evenals Auke's kippy en de burrito, ik houd niet van bonen en die heb ik eruit gelaten.
    Verder prima, ook lekker ijs en koffie!

8. Onno Olieslager

Lekker eten en super bediening.

9. Heerlijk gegeten bij AfghanFresh. Goede locatie ten opzichte van het stadscentrum. Gevarieerde kaart, maar geen keuze-stress. Bediening wist ons ook goed te begeleiden in onze reis door de Afghaanse keuken. Top avond! Ik kom zeker nog eens terug.

10. Het eten was erg lekker en een super lieve meiden in de bediening. Wij waren er met 13 personen en ze hadden erg veel geduld.

11. Zeer slecht. Verbrand en twee uren wachten.
    Arrogant personeel.

12. Waardeloos.. langer dan twee uren wachten. Onvriendelijk personeel.

13. Margreet

Nog nooit zo slecht eten gehad, ook glazen en bestek waren erg vies.
    Een bord waar alle hoekjes vanaf waren.
    En ook patat was niet te eten blauw van kleur en gewoon koud.
    Nooit maar dan ook nooit meer.
    Was gewoon de huilende koe.

2,8
  14. Margreet

Nog nooit zo slecht eten gehad, ook glazen en bestek waren erg vies.
    Een bord waar alle hoekjes vanaf waren.
    En ook patat was niet te eten blauw van kleur en gewoon koud.
    Nooit maar dan ook nooit meer.
    Was gewoon de huilende koe.

2,8
  15. M.Thiry

Na vijftig minuten wachten kregen we na stevige aandrang ( als het eten nu niet komt gaan we weg)
    Brood met half lauwe kroket met geen garnituur dan wat chips voor 14,90 per couvert. En een burger op een half bevroren broodje. Voor 19,50
    Het personeel werkt in totale chaos, waardoor nauwelijks bediening plaats vindt en reactief op boze gasten de bestellingen door komen.
    Dit is al maanden zo aan de gang. Gasten worden niet gezien, vuile tafels niet schoongemaakt en voortdurend vertellen dat de keuken het niet aan kan.
    Een aanrader om vooral niet te komen

16. wim van der Linden

Prima eten en een leuke en snelle bediening

17. Alles was perfect! De plek, de bediening, het eten, de sfeer ♥️ Dikke aanrader.

18. Loes Hogenbirk

We hebben met 2 personen gegeten. De mosterdsoep had weinig smaak helaas. De asperges en saus waren bijna koud. Na melding werd dit wel van de rekening afgehaald. Sate was prima. Kalfswang was weinig smaakvol. Bediening had weinig aandacht. Al met al best een teleurstelling voor ons die echt niet super veeleisend zijn.
    Jammer.

4,1
  19. Marion Brungs

Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wir waren wirklich sehr zufrieden, es hat soweit alles gepasst.
    Bis auf das Tomatencarppacio, für 19€ - dieser Preis für die Portion ist zu hoch.
    Aber geschmacklich einfach toll.

20. Internationaal Sneek

Marian Cuperus-Schikker

Wederom heerlijk gegeten!! Vriendelijke bediening. Echt een aanrader!!
    Wij hebben alweer gereserveerd met vrienden.

21. Wim en José Stoffer

Heerlijk gegeten op een fantastische plek aan het water. Genoten van het mooie weer en de boten die langs varen. Zeer vriendelijke bediening en het eten was met zorg klaargemaakt. De salade was geweldig en super vers. Heerlijk! Vele lekkere dingen op de kaart, dus konden moeilijk kiezen. 🤣Echt een aanrader, wij komen zeker nog een keer terug.

22. Na een uur nog geen eten. Terwijl mensen na ons al lang eten hadden gekregen. Een sorry kon er niet eens af. Dit is een keer maar nooit weer

23. Chinees-Indisch Drachten

Wij hebben afgelopen donderdag heerlijk gegeten bij Peking.
    Vriendelijk ontvangst, vlotte bediening.

24. Daniël

Slechte ontvangst, onaardige bediening, vies eten, prijs/kwaliteit erg matig. Gezelschap was goed.

25. B. Berghuis

Verrassingsmenu was echt een verrassing!! Heerlijk gegeten en de bediening was ook erg vriendelijk!

26. Marieke

Ernstig mis in dit restaurant! Kakkerlak in eten aangetroffen en schandalig onverschillige reactie.
    Mei 2024
    Verbijsterend wat hier is gebeurd! Ik ben hier vorige week met familieleden gaan eten. Behalve de al niet al te vriendelijke bediening, leek het wel prima. Ook al moesten we behoorlijk lang wachten om bestellingen door te geven. Het restaurant was niet druk.

Ik had een vegetarische tortellini met wat sla erin. Het gerecht werd opgediend in een groot diep bord.
    Tijdens het eten zag ik uit het niets ineens een groot dik glanzend zwart insect van circa minimaal 6 cm op de rand van mijn bord. Ik was te verbijsterd en geschokt en nam het bord héél snel mee naar de bar en heb het daar afgegeven met de mededeling dat er een insect op zat en ik dit uiteraard niet meer hoefde.
    Ik kreeg een ander gerecht aangeboden, maar de trek was mij uiteraard vergaan. Voor de rest weinig begrip voor de situatie. Omdat het allemaal heel snel ging en een aantal familieleden nauwelijks doorhadden wat er gebeurde hebben we het diner wel uitgezeten. Er is op geen enkel moment iemand naar ons toegekomen met excuus of tegemoetkoming in wat voor zin dan ook.

Bij vertrek ben ik zelf nog naar de bediening geweest. De enige reactie was dat hij zelf ook bijna over zijn nek ging en dat het een krekel moest zijn uit de sla en gaf de leverancier direct de schuld. Er was totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel vanuit henzelf!
    Bij thuiskomst hebben we verder uitgezocht wat dit voor insect geweest kan zijn en komen er helaas toch op uit dat dit best mogelijk een kakkerlak geweest kan zijn.

De volgende ochtend heb ik telefonisch contact met ze opgenomen. De dame die ik sprak was tijdens dit gesprek ook weinig begripvol en leek maar niet de ernst van de situatie in te willen zien. Ook zij gaf aan dat het een krekel was, de schuld bij de leverancier neerlegde en dat dit nu eenmaal kan gebeuren. Dat vond ik nogal een stuitende reactie.
    Ook nu weer totaal geen begrip voor hoe dit is voor een kant en hoe slecht dit ook is voor henzelf. Het lijkt erop dat dit hen niets uitmaakt. En dát vind ik het meest kwalijke! Dit had echter echt voorkomen kunnen en moeten worden!

We hebben een afspraak gemaakt dat we via de mail het een en ander verder zouden bespreken en een compensatie zouden afhandelen.

We zijn nu dik een week verder en heb helemaal niets meer van ze vernomen! Wederom hen gebeld en kreeg te horen dat ze erg druk zijn, geen tijd hebben gehad voor een reactie en dat ik het niet begrijp.
    Ik denk dat als je zó reageert, er hier in dit restaurant écht iets héél goed mis is!

Welk restaurant gaat zó slecht om met hygiëne, reageert zó onverschillig én gaat ontzettend onzorgvuldig om met de gezondheid van klanten. Ik kan alleen maar denken hoe naar het moet zijn om je naam en jezelf zó te grabbel te gooien.
    Triest en zonde!

Ik hoop een hele snelle oplossing voor hun probleem en wens het management héél veel wijsheid en sterkte toe! En aan de jongeren in Gorredijk eo; ga asjeblieft ergens werken waar je méér plezier hebt en waar méér hart voor de zaak én het personeel is! Het hoeft echt niet zó.

27. van der Ploeg

Eerder via social deal hier gegeten: fantastisch! Nu zonder social deal gereserveerd. Minder goede ervaring: De kaart kwam niet overeen met wat er op de website vermeld stond. Dan een alternatief gekozen. Het vlees was niet zoals we hadden aangegeven. Dit kon ook niet, maar bij de bestelling werd hier niks over aangegeven. De bediening was iets onderbezet, waardoor de bestelling wat op zich liet wachten. Bij het afrekenen toch maar even aangeven dat het vlees minder lekker was dan verwacht. Hierop werd geantwoord : je ziet er prachtig uit, houd dit blije gevoel vast...

28. Heerlijk op het terras gezeten, en daarna genoten van een lekker diner, vriendelijke bediening.

29. Een in alle opzichten bijzondere ambiance met donker houten interieur. Wand decoratie passend bij het interieur. De gerechten waren van uitstekende prijs/ kwaliteit verhouding. De bediening was top. Kortom hier komen we zeker terug.

30. Joachim

Wir haben wie immer einen wunderschönen kulinarischen Abend bei 't Koaikershuus verbracht. Er ist eine ausgezeichnete Köchin und sie unterhält uns mit guten Gesprächen.
    Wir kommen im August wieder.